Așa cum vă spuneam cu ceva vreme în urmă, am participat la evenimentul național Buzz!Camp, care s-a desfășurat la Iași, pe 11 aprilie. A fost motivant. Lume multă, idei și curiozități. Povești de succes, invitați inspirați și participanți îngândurați. Uite cum a fost.

Peste 300 de studenți ai ciclurilor de licență, master și doctorat din Iași au părăsit pe 11 aprilie 2013 sălile de curs pentru a participa la cea de a IX-a ediție a evenimentului național Buzz!Camp. Acesta s-a desfășurat la Hotel Traian și a fost dedicat tinerilor care doresc să investească timp în dezvoltarea lor personală și profesională, prin participarea la o serie de conferințe și workshop-uri.

Invitații din acest an care s-au dorit a fi o sursă de inspirație pentru studenți au fost Ilie Farte, conf. univ. dr. al Universității „Al. Ioan Cuza“, Alexandru Grigoraș, specialist comunicare în cadrul Departamentului Media al Universității „Al. Ioan Cuza“ și Crina Ștefan, Division Sales Manager, Avon Cosmetics România.

Aceștia au încercat prin expunerea exemplului personal să îi motiveze pe cei prezenți la eveniment, făcându-i să înțeleagă cât este de important să îndrăznească să-și caute și să își găsească drumul în carieră. Pentru asta, le-au prezentat câteva povești personale și sfaturi utile din experiența lor profesională, menite să îi pregătească pentru succes și să îi încurajeze să accepte provocările și oportunitățile de care vor avea parte pe parcursul vieții lor.

Alexandru Grigoraș le-a dat o veste proastă studenților: „Studiile universitare nu mai sunt ca pe vremea părinților noștri. Adică nu vă mai dau șansa să ocupați un loc de muncă automat după ce le încheiați“. Cu toate astea, acesta a venit și cu o soluție. „Faceți ceea ce vă place și este absolut imposibil să nu vă găsiți ceva de lucru, un job care să vă ofere satisfacții  și, implicit, o remunerație. Faceți din tot ceea ce vă place o oportunitate.“  Pentru asta, Alexandru Grigoraș le-a prezentat şi câteva lucruri utile despre cea mai simplă și folosită unealtă la momentul actual de promovare personală, respectiv rețeaua socială Facebook. Prin studiile de caz ilustrate pe Universitatea „Al.I. Cuza“ din Iași, acesta a reușit să ilustreze cum această rețea de socializare nu mai este de mult „un moft, ci un musai“ și să îi facă pe studenți să înțeleagă faptul că ei singuri sunt cei care își pot face cea mai bună campanie de marketing și de PR pentru propriul brand.

Buzzcamp Iasi

Nici pentru Crina Ștefan nu a fost ușor să își găsească drumul în carieră chiar după absolvirea facultății. Aceasta a povestit studenților traiectoria tumultoasă pe care a avut-o în căutarea succesului, încercând să ilustreze faptul că „riști, deci câștigi“, că fiecare persoană trebuie să își cunoască limitele și să și le depășească, nelăsând oportunitățile să treacă neobservate. „Nu există o rețetă a succesului, dar o persoană care este deschisă și încearcă este mult mai câștigată, chiar dacă nu a reușit, pentru că are o experiență în plus față de cei care doar stau și privesc la cei care se luptă acolo în linia întâi. După terminarea facultății am trimis multe CV-uri. Răspunsurile însă nu au fost la fel de multe. În acel moment, mi-am pus o mulțime de întrebări, respectiv oare ce nu am făcut suficient, oare unde este acel angajator care să mă vrea pe mine. Până la urmă am găsit răspunsul. Nu a fost ușor, dar iată că dacă la început am schimbat firmele la 5-6 luni, astăzi pot spune că sunt de 8 ani în Avon și că îmi face plăcere să mă trezesc dimineața și să fac ceea ce fac. Cel mai important în viață este să fii atent la ceea ce se întâmplă în jurul tău și să faci alegerile potrivite.“

Ilie Fârte, conf. univ. dr. al Universității „Al. Ioan Cuza“, a încercat să îi facă pe studenți să afle ce vor, cine sunt și cum acțiunile lor sau a celor din jur îi definesc sau îi pot face fericiți, insistând asupra costului de oportunitate: „Acțiunile te definesc, dar nu ești produsul acțiunilor tale. Este mai important să te lași dus de acțiunile tale, de acțiunile altora într-un anumit loc, decât să încerci să faci o ușă dintr-un zid pentru a ajunge în lăcașul fericirii. Oamenii autentici sunt cei care acționează în funcție de nevoile lor, de dorințele lor, de rațiunea lor, de scopul vieții lor. Pentru asta trebuie să știi ce vrei. Întotdeauna să vă asigurați că acțiunile, deciziile, alegerile au un cost de oportunitate ridicat. Sacrificați ceva pentru deciziile dumneavoastră și atunci când veți face asta o să fiți pătrunși de importanța acțiunilor dumneavoastră. Atunci viața vă va fi mai plăcută“.

Evenimentul BUZZ!Camp se află la ediția a IX-a, desfășurându-se la nivel național în Timișoara (4 aprilie), Iași (11 aprilie), București (15-19 aprilie), Cluj (23 aprilie), Brașov (25 aprilie) șGalați (16 mai). Anul acesta, la Iași, participanții pasionați de economie și IT au avut oportunitatea să participe și la două workshop-uri, susținute de reprezentanți ai unor companii de top din Iași, cu posibilitatea de angajare.

 

* Am scris această relatare ca guest writer pe vreau.altiasi.ro, fratele mai mic al lui altiasi.ro

Ți-a plăcut articolul? Fii generos și împarte-l cu prietenii.

Despre autor

ADAUGĂ UN COMENTARIU

Close